shadow

1.-4. klasside projektõppepäev “Raamatute põnev maailm”.

Reedel, 11. märtsil toimus Kuressaare Vanalinna Koolis 1.-4. klasside projektõppepäev „Raamatute põnev maailm“, mis oli pühendatud sel aastal tähistatavale Eesti raamatukogude teema-aastale.  Mõte temaatilise projektõppepäeva läbiviimiseks tuli klassiõpetajatelt endilt ning koostöös planeeriti huvitavaid ja erinevaid tegevusi klassiruumi ning põnevaid kohtumisi Saaremaa lastekirjanikega kooli saali.

Kolmandad ja neljandad klassid kohtusid Kuressaare Teatri loomingulise juhi ja kirjaniku Aarne Mägiga, kes rääkis tööst teatris, tutvustas oma raamatuid ning muid põnevaid tegemisi. Näiteks said lapsed teada, et Aarnele meeldib väga reisida ning mitmes ja millistes riikides tal käinud on. Veel said lapsed teada, kuidas tehakse filme ning miks ja milleks kirjutatakse filmile stsenaarium. Aarne ärgitas lapsi ka ise luuletusi, jutukesi ja stsenaariume kirjutama ja oma nutitelefoniga filme looma.

Aarne Mägil oli kohtumisel kaasas kaks enda kirjutatud raamatut. Kohtumisel tuli välja, et enamus lapsi on raamatut „Ruudi“ juba lugenud ning näinud ka samanimelist Saaremaal filmitud filmi. Uuemat raamatut „Maru lugu“ olid osad lugenud ja osa peagi lugema hakkamas. Aarne rääkis, mis inspireeris teda just sellist raamatut kirjutama ja luges raamatust ette ühe salapärase lõigu.   https://www.flickr.com/photos/vanalinna/51966113196/in/album-72177720297676075/

Kohtumine oli tõesti väga põnev ja lapsed olid julged küsima erinevaid küsimusi. Mõni huvitav küsimus üllatas positiivselt ka kogenud kirjanikku. Eriti üllatas autorit, kui lapsed kohtumiste lõpus oma isiklikesse raamatutesse „Maru lugu“ autogrammi soovisid. Järjekord autogrammiküttidest oli päris pikk.

Lisaks kohtumisele kirjanikuga mängisid kolmandad ja neljandad klassid klassiruumides  kuldvillakut, kus tuli mõistatada, tunda vanasõnu, kõnekäände, teada kirjanikke ja nende teoseid. Rühmades nuputati muinasjuttude pealkirju, millest olid kadunud täishäälikud.

Mängiti ka kõnekäändude ja nende tähenduste otsimise-leidmise mängu. Seda tehti nii rühmas kui ka individuaalselt. Pärast seda illustreeriti erinevaid kõnekäände.

Teiste klasside õpilased alustasid päeva raamatute meisterdamise ja kirjutamisega. Ise tuli välja mõelda lugu ja joonistada pildid. See oli tõesti väga põnev ja loov tegevus, kus selguski, et raamatu kirjutamine ja illustreerimine nõuab aega ning kannatlikkust, kuid on samas väga lõbus ja nauditav tegevus. Päeva lõpus mängiti kuldvillakut, mille teemaks oli lastekirjandus.

Esimesed klassid tegutsesid klassiruumis veidi erinevalt. 1.a harjutas meeskonnatööd ja selle aluseks võeti raamat “Lumeeit”. Järjestati pilte ja lauseid õigesse järjekorda ning prooviti  aheljutustamist. Peategelaste kohta koostati sarnasuste ja erinevuste kohta Venni diagramm ning lugemiskontroll viidi läbi haridusportaali TaskuTark abil.

1.b klassis seati sisse lugemispäevikud ning kaunistati tiitelleht. Õpetaja selgitas miks ja milleks lugemispäevikut kasutatakse ja kuidas seda edaspidi täitma hakatakse. Koos loeti Astrid Lindgreni järjejuttu “Pöialpoiss Nils Karlssonist” ning alustati Astrid Reinla raamatu “Pätu” lugemist, et hiljem sama raamatu põhjal saaksid lapsed täita lugemislehe.

Lisaks käelisele tegevusele, lugemisele ja meeskonnatöö arendamisele kohtusid esimesed ja teised klassid kirjanik Liina Ellikuga. Liina näitas ja tutvustas enda kirjutatud väga kauneid ja armsaid juturaamatuid: “Hiir Sennimeri seiklused maakodus”, “Uljas Trolle Pennikogu saarelt”, “Sõbraks imerohutee”. Ta rääkis, kuidas talle väga meeldib kirjutada luuletusi, pildistada loodust ja luua muusikat. Näitas ja tutvustas oma kõige uuemat raamatut “Grandioosne. Hooli”, kus on koos Liina tehtud fotod, luuletused ja neile loodud viisid. Raamatu juurde kuulub ka kaunis lauludega CD.

Liina luges ette mõne oma loo ja lisaks kuulasime tema loodud toredaid lastelaule  ning seejärel said lapsed võimaluse esitada küsimusi.

Kohtumise lõpus kinkis kirjanik soovijatele autogrammiga raamatuid. See tekitas rõõmsat elevust nii õpilastes, kui õpetajates. Kõik raamatute uued omanikud olid siiralt õnnelikud ja tänulikud.

Aitäh õpetajatele, kes õpilastele toreda päeva korraldasid ja ka läbi viisid!

Suur tänu: Kristina Kalf, Eldin Lember, Kadi Tänav(Tänak), Ülle Pihelpuu, Tiiu Murd, Kairi Pihel, Girta Tang, Maila Aaslaid, Anne Pruul.

Osalejate tegemised ja muljed kogus kokku ja pani kirja huvijuht Piret Seema.

Fotosid näed: https://www.flickr.com/photos/vanalinna/albums/72177720297614425

4.a klassi õpilaste arvamused projektõppepäevast:

  • Ma sain teada, et Aarne Mägi on näitleja ja kirjanik, raamat „Maru lugu“ ei ole tavaline lugu, vaid on huvitav ja see täitsa erineb teistest raamatutest. (Helery)
  • Ma õppisin täna, et telefoniga saab filmi teha. (Andrali)
  • Sain teada, miks kirjanikul on nii suured prillid ning ta lemmikvärv on sinine.(Marten)
  • Mulle meeldis kohtumine Aarne Mägiga, sest ta rääkis põnevaid asju. (Lisandra)
  • Mulle meeldis kõige rohkem joonistamine, sest siis sai palju nalja ja mulle meeldib joonistada. (Kristo)
  • Sain teada, et on nii palju erinevaid muinasjutte. (Villem)
  • Mulle meeldis joonistamine, sest see oli huvitav. (Riina)
  • Kõige ägedam oli kuldvillak, sest see oli võistlus. (Raian)
  • Mulle meeldis kuldvillak, sest seal sai tiimitööd teha. (Kaspar)

4.a klassi arvamused kogus kokku õpetaja Girta Tang.

3.a klassi arvamused:

  • Tänane päev meeldis. Sain teada, et ma ei tea lasteraamatutest mitte midagi. (Kaur)
  • Sain teada, et Aarne Mägi töötab teatris ning on selline muinasjututegelane kui väike Mukk. (Mihkel)
  • Päev oli väga lõbus ja põnev. Kuldvillak andis mulle palju uusi teadmisi. (Robin)
  • Sain teada, et Aarne mägi on kirjutanud kaks raamatut „Ruudi“ ja „Maru lugu“. (Rasmus)
  • Täna oli väga vahva päev! Sain rohkem teada kõnekäändudest ja vanasõnadest. (Karl)
  • Mulle meeldis tänane päev, sest see oli teistsugune. Ma sain teada, milline Aarne Mägi välja näeb. (Oliver J)
  • Tänane päev oli väga tore ja imeline! Mind üllatas, et Eno Raua abikaasa oli kirjanik Aino Pervik. Esimene „Sipsiku“ raamat ilmus aastal 1962. (Õie-Ann)

3.a klassi arvamused pani kirja õpetaja Tiiu Murd.

4.a klassi joonistusi kõnekäändudest:

 

 

 

 

Auku pähe rääkima. 

Joonistas Marten Tuisk

 

 

 

 

 

 

 

On lahtise peaga.

Joonistas Kristo Melnik

 

 

 

 

 

 

 

 

Ust näitama.

Joonistas Hanna-Ly Heinväli

 

 

 

 

 

 

 

 

Vesi on ahjus.

Joonistas Hannelore Mälk