shadow

Kuressaare Vanalinna kooli õpilaste ja õpetajate õppereis Hispaaniasse

Pärast kaheaastast edukat koostööd erinevates eTwinningu projektides otsustasime IES RIU TURIA kooli õpetaja Isabel Garcia Ferreriga kirjutada Erasmus KA229 projekti “Enjoy and learn healthy”. Selle sisuks oli tervislike eluviiside propageerimine koolinoorte seas. Projekt toimus kogu õppeaasta jooksul eTwinningu keskkonnas, kus kahe kooli õpilased kõigepealt tutvustasid ennast ja tutvusid projektipartneritega, leidsid sarnaste huvidega õpilased partnerkoolist ning suhtlesid omavahel. Tutvustati ka oma kodukohta, koostati Kahootis mängud, kus sai kontrollida enda teadmisi Valencia ja Saaremaa kohta. Järgnes logode konkurss, mille võitis KVK õpilase Karoliine Liigmanni joonistatud logo. Siis jätkus projekt tiimitööga, kus rahvusvahelised rühmad uurisid erinevaid teemasid ja tegid sellest kokkuvõtted Padletis. Teemad olid seotud toitumise, liikumise ja noorte vaba aja veetmisega. Tehti katseid, uurimusi ja muid tegevusi. Näiteks analüüsiti, kuidas füüsiline aktiivsus muudab inimese pulssi, kuidas vee tarbimine mõjutab tervist, koostati enda päevase toitumise analüüs ja ka ideaalne päevamenüü, kust saab organism kõik eluks vajalikud ained kätte. Tutvusime looduskosmeetika toodete valmistamisega, analüüsisime krõpsude keemilist koostist. eTwinningu projektis osalesid kõik KVK 9-ndate klasside õpilased, lisaks mõned 7. ja 8. klassi õpilased.

Eeltöö selleks, et meie reis Hispaaniasse saaks toimuda, oli päris ajamahukas. Õpilased pidid koostama motivatsioonikirjad, miks just nemad on parimad õpirändes osalejad. Sama tegid ka hispaanlased. Leidsime igale õpilasele sobiva hispaanlase, kellega tal on sarnased huvid. Tutvustati enda peret Hispaania perekonnale. Eeltöö tulemusena tundsid 15 õpirändes osalenud õpilast juba enne reisi enda perekonda, pere huvisid, lemmikloomi, teati üksteise toidueelistusi.

Reis toimus 2.- 7. märtsil.

Esimesel päeval võeti meid lennujaamas vastu ja sõitsime bussiga IES RIU TURIA kooli. Meie vastuvõtuks oli kogu kool kogunenud rõdudele ja tervitas meid õhupallide, aplausi ja ovatsioonidega. Sellele järgnes üksteisega tutvumine silmast-silma. Pärast seda oli meil võimalus tutvuda hispaanlaste lemmiktoidu paellaga, lisaks pakuti erinevaid suupisteid. Seejärel majutati meie õpilased kodudesse, kus neid võõrustati terve nädal.

 

Teise päeva hommikul osalesid meie õpilased tundides, kus tehti ettekanded rahvusvaheliste meeskondade tööst tervisliku toitumise ja tervislike eluviiside teemadel.

 

 

 

 

Ketly ja Merit tutvustasid hispaanlastele Eesti riiklikke sümboleid ja tähtpäevi, Karoli, Loona-Maria ja Eveli tutvustasid Eesti kultuuri.

Pärast seda toimus kohtumine kohaliku omavalitsuse töötajatega, kus toimus pressikonverents meie projekti tutvustamiseks. Pärastlõunal toimus õpilastele tantsutund, mille viisid läbi kooli vilistlased. Õpetajatele tutvustasid IES RIU TURIA kooli direktor ja õppealajuhataja. Saime teada, et selles koolis käivad lapsed 12 aasta vanusest ja paralleelklassid on moodustatud õpilaste taseme järgi. Palju on meesõpetajaid, erivajadustega õpilaste abistamiseks on kooliaed, kunstiteraapia, koolipsühholoog. Puudub soe lõunasöök, vanemad panevad lastele lõunasöögi kaasa.

Kolmanda päeva hommik möödus tundides, pärast aga sõitsime bussiga Valenciasse, kus toimus orienteerumismäng, mille osaks oli linnaga ja sealse tänavakunstiga tutvumine, mida hispaanlased kutsuvad GYMKHANA-ks. See pakkus avastamisrõõmu mitte ainult meile, vaid ka kohalikele õpilastele.

Märtsis toimuvad Valencias kevadpidustused, üks osa sellest on iga päev 3.-19. märtsini kl 14 toimuv ilutulestik – MASCLETA. Saime ka sellest osa! Õhtul korraldas Quart de Poblet noortevolikogu projektis osalevatele õpilastele ürituse erinevate mängudega.

Neljanda päeva hommikul saime jälle osa ainetundidest, meie õpilaste jaoks oli eriline kogemus osaleda laboris keemiatunnis. Järgnes sõit Albufera Rahvusparki. Bussis toimus võistulaulmine, kus saarlased ei jäänud temperamentsetele hispaanlastele sugugi alla. Kooli laulu lauldi suisa mitu korda, näitasime ennast tõelise laulurahvana! Nägime riisipõlde ja Albufera järve, tutvusime ornitoloogiakeskusega ning jalutasime Vahemere ääres.

Pärastlõunal külastasime Valencia kuulsat kunsti ja teaduse linnakut, mis on rajatud vanasse Turia jõe orgu. Käisime Euroopa suurimas Okeanaariumis, mis oli meie laste lemmik-vaatamisväärsus. Teaduskeskuses külastasime fallaste näitust. Fallased on kujud, millel võib olla poliitiline taust, nad võivad olla muinasjutukangelased vm. 19. märtsi õhtul süüdatakse need kujud põlema!

Viimasel päeval tutvustati õpetajatele kunstiteraapiat, mis oli meie jaoks uus ja huvitav kogemus. Õpilastele toimus aga Euroopa-teemaline liikumismäng, kus pidi rakendama koostööoskusi ja näitama oma teadmisi ning osavust. Reisi lõpetas pidulik tunnistuste kätteandmine ja lapsevanemate poolt valmistatud pidulik õhtusöök. Peol õpetati üksteisele erinevaid rahvatantse ja laule. Üritus lõppes väga emotsionaalselt, sest nädalaga olid osalised üksteisega lähedaseks saanud ja oli väga kahju lahkuda!

Lahkudes oli lootus, et vastukülaskäik toimub maikuus, paraku ei olnud see võimalik. Loodame, et meie sõbrad saavad meile külla tulla septembris! Oleme väga tänulikud vastuvõtvale koolile ja peredele! Kõik oli suisa suurepäraselt korraldatud!

Õpetajatena nägime, et meie õpilased ei ole virisejad ja saavad igas olukorras hakkama! Selliste õpilastega võib sõita ükskõik kuhu ja teha suuri asju!

Info edastasid õpetajad Ülle Kreos ja Madli Varik.